неделя, 11 септември 2011 г.

Онлайн репутация

Доброто име на фирма, марка или продукт в интернет определено може да повлияе на неговото добро развитие и естествено да донесе на притежателите му допълнителни печалби. Онлайн репутация се изгражда на фирми, продукти, личности (политици, певци и други публични личности). Странно е, но все още много големи фирми не държат на положителното си интернет присъствие и когато решите да потърсите информация за тях в интернет веднага попадате на "кофти" статии и коментари. Доколко те са достоверни е относително, защото всеки знае, че интернет колкото и да е полезен, може да бъде толкова и вреден.

Имам в предвид, че много от информацията в него може да е подвеждаща и дори грешна като, освен потребителите му страдат и фирмите, които са "украсени" от "доброжелатели". Загубите може да са огромни ако фирмата или рекламираната "стока" е оплювана и има само негативни отзиви за нея. Продуктът може да е уникален и наистина качествен, но когато един човек прочете стотици статии и коментари в интернет колко е долнокачествен той, определено ще се разколебае да направи покупка и дори да му обърне повече внимание. Освен "добра" онлайн репутация може да се срещне и "лоша" онлайн репутация, която може да бъде поръчана и от конкуренти, които искат да сринат определено име. Никой не може да ги спре, а и анонимността в интернет позволява почти всеки човек да публикува каквато си иска информация за когото и да било.

Анонимността е плюс за някои потребители на интернет, но тя може да бъде и страшно оръжие срещу фирми или личности. Факт е, че през последните години се наблюдава активно "онлайн присъствие" на светски и други богати личности, които искат да имат изградено име не само в обществото, но и в интернет. Така когато някой потърси нещо за тях в нета веднага ще попадне на положително или неутрално съдържание, което ги подкрепя по някакъв начин, но в никакъв случай не ги оплюва или обижда.

Да поддържаш онлайн репутация в днешни дни е като да се поддържаш сресан, в приличен външен вид и добре облечен. Един вид това е лицето ти пред останалия свят. Колкото повече информация има за продукт или светска личност, която е положителна, то това означава, че тя благодарение на интернет може да извлече "дивиденти", били те доверие или пък харесване на определена стока, която може да донесе и прилични приходи, на които се надяват всички предприемачи. Голяма част от хората всекидневно използват интернет и той в момента играе ролята на главна улица в голям град. Клюки, реклами, привличащи погледи табели и подобни похвати са една част от бизнеса, а интернет вече е "съветник" при покупка на стока, екскурзии, услуги или други търсения на всеки потребител допитал се до търсачките в него.

До каква степен се нуждае всеки бизнес от онлайн репутация? Това е въпрос, на който веднага мога да ви отговоря и отговорът е, че всеки бизнес има крещяща нужда от подобно присъствие в интернет, за да поддържа имиджа на доброто си име, както и да извлече полза изразена в приходи от "продукта" който предлага. Милиони потребители всеки ден се ровят в интернет за разнообразна информация и какво по-добро от това да срещнат и прочетат нещо приятно и положително за вашата фирма например.

Похватите в рекламата вече не са това, което бяха преди години и всеки бизнесмен трябва да отдаде значение на мрежата, която днес заема значително място в живота на голям процент от хората. Независимо дали сте привърженик на новите технологии и интернет трябва да знаете, че особено подрастващото население на света е "жител" на този свят и е потенциален клиент на всичко, което се рекламира в него. Защо вие да не се възползвате от новите пазари и новият начин за реклама, онлайн репутация, които ви се предлагат през интернет? Това е въпрос, на който няма смисъл да отговарям и всеки, който гледа в бъдещето с предприемачески дух и нови стратегии в бизнеса ще види новите възможности в развитието на бизнеса си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар