четвъртък, 22 септември 2011 г.

Желаната онлайн репутация

Възможно е бизнесът ви да върви гладко и безпроблемно в реалния живот. Всичко е ОК, но в един момент, когато потърсите вашата фирма в интернет или името си може да установите, че съществуват различни публикации, които може да са доста негативни. В подобни случаи изграждането на положителна онлайн репутация е неизбежно. Офлайн животът е един, но в интернет всеки потребител решил да остави мнението си или коментар може да го направи "инкогнито" и това отприщва много "украси" на различни истории около вас и компанията ви. Примерно при недоволни клиенти, те винаги може да направят от мухата слон и да предизвикат вълна от нови публикации, които да "очернят" доброто ви име.

Всички знаем, че българинът обича да гледа "сеир" и често интернет е място, в което това може да се случи на всеки човек или фирма. Достатъчно е само да има някой, който да подклажда "огъня" и много наивници могат да се подведат от информацията, която той е дал като не е невъзможно и те да се включат в коментарите "за да стане по-интересно". Това определено е неприятно особено когато стане ясно, че от цялата ситуация е възможно да загубите немалки суми (приходи) и да пропуснете бъдещи сделки, когато евентуални партньори проверят каква информация има за вас или вашата фирма в интернет.

Един от добрите начини за предварителна подготовка и предотвратяване на "ексцесии" е да имаме вече изградена стратегия от специалист или екип предлагащ комплексната услуга онлайн репутация, който ще ви даде ценни насоки в изграждането й и отправни точки, от които винаги може да противодействате на нежелани публикации. Естествено, за да сте сигурни, че ще имат ефект всички тези действия трябва да му имате пълно доверие, защото той или те ще са хората, ако евентуално се наложи да се намесят в справянето с нежеланите онлайн публикации.

Междувременно първата стъпка, която може да се предприеме преди още някой да е решил да злослови по ваш адрес е изграждане на положителна онлайн репутация с помощта на съвременни прецизни похвати, с които уеб експертите работят. Така вие сами ще определите какви точно текстове, сайтове и публикации да се позиционират на челните места като по този начин ще завземете предварително "фронта" и няма да оставите много празно място за "нежеланите" съдържания. Това е един вид предварителна застраховка, която може да ви спести много главоболия, както и средства.

Репутацията ни в интернет се изгражда от общото съдържание (текстове, графики и изобщо всичко свързано с интернет) в различни сайтове като то може да бъде положително, неутрално или негативно. Когато съдържанието е от първите два варианта то е нормално, защото първият е "желаният" а вторият вариант може да не казва нищо хубаво за фирмата или марката ни, но в същото време и не е негативен. Неприятно е когато съдържанието е от третия вариант, негативния. В подобни случаи специалистите изграждащи онлайн репутация на личност или фирма имат за цел да изтласкат това съдържание назад в класиранията или да спомогнат за уравновесяване на съдържанията като цяло в интернет, за да надделеят положителните и неутралните текстове и графики.

Както при всички услуги, които се предлагат на пазара бюджетът е определящ за мащаба на изпълнение. При силна конкуренция (разбирайте на марката, фирмата или личността) от страна на други уебсайтове (публикувани новини, текстове и друго съдържание в интернет) бюджетът се завишава чувствително, защото действията, които трябва да се извършат се увеличават многократно за постигане на нужният баланс или за доминиране на положително съдържание, което определя тяхната онлайн репутация. При публичните личности, изпълнители, актьори, шоумени и други в някои случаи е възможно да се създадат различни горещи дискусии, за поддържане на интереса към тях като същевременно във всеки един момент се следи и за поддържане на доброто им име.

Като цяло изграждане на онлайн репутация е сложна комплексна услуга, която зависи изцяло от конкретния случай и от желанията на клиента. В екипа за поддържането й обикновено се включват SEO специалисти, копирайтъри и маркетолози, които в комбинация винаги могат да вземат правилното решение във всеки един момент, като се грижат за доброто име на клиентите си и същевременно запазват целият поток от информация и работата си в пълна дискретност, за да не се уронва престижа им.

Няма коментари:

Публикуване на коментар